STOREL – ny grafisk profil

STOREL – startade 1973 i Göteborg. Storel är en grossist för i första hand elektriker och elinstallatörer.Uppdraget – Storel producerar en stor mängd dokument på papper och digitalt. Den dåvarande grafiska profilen upplevdes som tung och man sökte efter något "lättare", utan att för den skull tappa sin inarbetade identitet. Zynk behöll logotypen i sin ursprungliga form, men lättade upp färgskalan och tillförde grafiska element (t.ex. "bågen").

Fagerberg – Flöde & Process en kundtidning

Fagerberg – har försett svensk industri med senaste teknik för avancerad kontroll, styrning och mätning av flöden sedan 1897. Idag erbjuder man Nordens största samlade sortiment av ventiler och instrument samt manöverdon, tryckavsäkring och explosionsskydd till kärnkrafts-, kemi-, petrokemi- och läkemedelsindustrin. Det är branscher med höga krav på såväl produktkvalitet och tillgänglighet som på kompetens och kvalitetssystem.Uppdraget – Fagerbergs kände att det var dags att uppdatera och modernisera sin kundtidning. Zynk tog fram en ny grafisk profil för tidningen. Produktionen omfattade även att, tillsammans med Fagerberg, skapa innehåll i form av texter och komplettera av bildmaterialet.

Tvåkanten Sommarmeny – kampanj

Restaurng Tvåkanten – har funnits på Kungsportsavenyn i Göteborg sedan 1986. Tvåkanten är ett ställe där man trivs och umgås. Med ljusare interiör och värme i detaljerna har Tvåkanten skapat ett vardagsrum för möten och god vällagad mat. Uppdraget – En kampanj för Tvåkantens nya sommarmeny i samband med att kocken Andres Dahlbom gästspelade. Zynk producerade såväl bild som text och grafisk utformning. Kampanjen gick som helsida i dagspress och som DM-utskick.

ThyssenKrupp Ny Hemmabana – etableringskampanj

ThyssenKrupp Materials Sverige –  är ett dotterbolag till den världsledande industrikoncernen ThyssenKrupp. Det svenska bolaget säljer specialstål till ledande svenska industriföretag.Uppdraget – ThyssenKrupp Materials Sverige etablerade nytt försäljningskontor i Stockholm. I samband med invigningen, bjöds det in till en festlig kväll på Solvallatravet. Zynk tog bl.a. fram ett inbjudningskort som skickades ut till kunder och prospects i Stockholm och mälardalsområdet.

ThyssenKrupp Viktigt Meddelande – lanseringskampanj

ThyssenKrupp Materials Sverige –  är ett dotterbolag till den världsledande industrikoncernen ThyssenKrupp. Det svenska bolaget säljer specialstål till ledande svenska industriföretag.Uppdraget – När ThyssenKrupp Materials Sverige, efter många års frånvaro, åter skulle etablera ett kontor i Skåne tog Zynk fram en massiv lanseringskampanj. Kampanjen gick på stortavlor i Malmöområdet i samband med kick-off fest med inbjudna kunder och prospects. Dessutom fanns DM-enheter och annonser med i mediamixen.

ThyssenKrupp en del av svensk industri – varumärkeskampanj

ThyssenKrupp Materials Sverige –  är ett dotterbolag till den världsledande industrikoncernen ThyssenKrupp. Det svenska bolaget säljer specialstål till ledande svenska industriföretag.Uppdraget – Varumärkeskampanjen "en del av svensk industri" för ThyssenKrupp, skapades för att förstärka medvetenheten av ThyssenKrupps närvaro i landet och som inbjudan till ett tätare samarbete för optimerade stållevernser. Kampanjen fanns med i stort sett all kommunikation från ThyssenKrupp Materials Sverige. Annonserna gick i fackpress.

Tvåkanten – Det Goda Mötet annonskampanj

Restaurng Tvåkanten – har funnits på Kungsportsavenyn i Göteborg sedan 1986. Tvåkanten är ett ställe där man trivs och umgås. Med ljusare interiör och värme i detaljerna har Tvåkanten skapat ett vardagsrum för möten och god vällagad mat. Uppdraget – En annonskampanj för Tvåkanten som mötesplats. Zynk producerade såväl bild som text och grafisk utformning. Kampanjen gick som helsida i fack och dagspress.

Visutech – annonskampanj Se Skillnaden

Visutech – grundat 1988, är en koncern med verksamhet i Sverige, Norge, Danmark och Finland. Huvudkontoret är beläget i Göteborg. Visutech är med sitt nära samarbete med HP en av de största leverantörerna på den nordiska marknaden när det gäller digitala produktionslöningar för den grafiska branschen.Uppdraget – En annonskampanj för HP-Indigos digitala tryckpressar, med huvudargumentet att digital offset är lönsamt i jämförelse eller som komplement till traditionellt offsettryck. Kampanjen gick som enspaltsannonser, som täckte hela ytterkanten på en följd av högersidor i grafisk fackpress.

ThyssenKrupp – Järnkollen en kundtidning

ThyssenKrupp Materials Sverige –  är ett dotterbolag till den världsledande industrikoncernen ThyssenKrupp. Det svenska bolaget säljer specialstål till ledande svenska industriföretag.Uppdraget – Zynk har haft totalansvar för all marknadskommunikation från ThyssenKrupp Materials Sverige. Som en del av det uppdraget har Zynk producerat en kundtidning – Järnkollen – med utgivning 3 gånger per år. Zynk har producerat innehållet i Järnkollen, såväl text som bilder samt grafisk utformning.Ladda ned ett exemplar av Järnkollen som pdf-fil.

Högkullen – årsredovisning

AB Högkullen (publ) –  är ett fastighetsbolag som äger, förvaltar, bygger och förvärvar omsorgsfastigheter – bostäder med särskild service (BMSS). Högkullens idé är att skapa moderna omsorgsfastigheter i nära samarbete med omsorgsverksamheternas huvudmän – ofta kommuner och landsting men också enskilda vårdföretag. AB Högkullen (publ) är sedan 2015 noterat på NASDAQ First North Stockholm. I januari 2017 övertog Samhällsbyggnadsbolaget i Norden AB (SBB) samtliga stamaktier i AB Högkullen. Uppdraget – Zynk har, i egenskap av ansvarig för Högkullens grafiska profil, producerat såväl delårsrapporter som årsredovisningar och annan bolagsinformation för Högkullen.Ladda ned årsredovisningen som pdf-fil.